פילם סוואפ 2020: אופק עוגן ואסתר בצלאל


לפני כחמישה חודשים התחיל להתבשל לו פרויקט חדש, מרגש ומפתיע - פרויקט הפילם סוואפ הראשון של לומוגרפיה ישראל! הפרויקט חיבר יחד 9 צמדי צלמים וצלמות במגוון גילאים, מכל קצוות הארץ (ואפילו מעבר לים) שהחליפו ביניהם סרטי צילום בצורה אקראית, בלי לדעת בכלל עם מי הם חולקים את הצילומים שלהם.


הפרויקט יצא לדרך בתקופה מאוד לא פשוטה לתנועה, ליצירה ולפיתוח סרטים במעבדה, בחלק מהתקופה שלושת הדברים האלו היו אפילו בלתי אפשריים, אבל שום דבר לא עצר את הצלמים והצלמות שלנו.

אז אולי כל התהליך לקח קצת יותר זמן מהמתוכנן, אבל אין ספק שהציפיה הארוכה לא הייתה לשווא.


אנחנו שמחים ומתרגשים מאוד לחשוף את תוצרי פרויקט הפילם-סוואפ שלנו. בכל פעם נפנה את הזרקור לאחד מצמדי הפרויקט כדי שיהיה בשביל מה לחכות :)


#3 - אופק עוגן ואסתר בצלאל-רודריגז

אסתר בצלאל-רודריגז

נולדה בפנמה סיטי, פנמה, מתגוררת בישראל כ-6 שנים

"את רול הפילם הראשון שלי צילמתי במצלמת המינולטה הישנה של אמי בשנת 2012 ומאז אני שבויה בקסמו של הפילם.

לרוב אני מצלמת צילומי טבע ופורטרטים עצמיים. אני אוהבת ללמוד על הדמיון בין הגוף האנושי לטבע המקיף אותנו.

בנוסף אני אוהבת לעשות כל מני ניסויים בפילם ובצילום אינסטנט, אני מבצעת את תהליכי הפיתוח בעצמי בבית.


לא ציפיתי לתוצאות ספציפיות מהפרויקט, הניסיון שלי בצילום אקספרימנטלי הקנה לי את היכולת לא לצפות לשום דבר מסויים. בשבילי חלק מהקסם הוא אי הידיעה מה יתקבל בצילום.

אני מאוד מרוצה מהתוצאות. אני חושבת שאולי זה היה עוזר אם היינו מדברים יותר על מה כל אחד הולך לצלם בסרט, אולי ככה היו מתקבלות קומפוזציות טובות יותר. אבל שוב, אני מאמינה שהרבה יותר כיף זה להיות במצב של חוסר ידיעה עד שהסרטים חוזרים מפיתוח.

עשיתי בעבר פילם-סוואפ עם עצמי ועם אחרים. אני מאוד נהנית מהתהליך, הוא תמיד כיפי ומתגמל מאוד! אין לי ספק שאעשה עוד החלפות פילם בעתיד.

אני חושבת שזה הפריים האהוב עלי, לפחות כרגע.

בפריים הזה אפשר לראות את אחד הדברים שאני הכי אוהבת בחשיפות כפולות - כל הפרטים הקטנים שאם מגדילים את הצילום אפשר ממש ללכת לאיבוד בתוכו ולגלות סצנות נסתרות שלא רואים במבט ראשון.

בצילום הזה אפשר לראות איך כל הפרחים הקטנים והפרטים שבנוף מאחור משתלבים עם פרח ציפור גן עדן, ואני חושבת שזה פשוט יפהפה.


אני רוצה לומר המון תודה לצוות לומוגרפיה ישראל (עומר ומאיה) ולאינטרפוטו, על היוזמה הנהדרת. מאוד שמחתי לקחת חלק בפרויקט המדהים הזה ואני מאוד מקווה שיהיו עוד פרויקטים כאלה בעתיד! "


כדי לראות עוד צילומים של אסתר לחצו כאן


אופק, בן 30 מתגורר במושב מטע

מדריך לצילום ועיבוד תמונה, מצלם כ-10 שנים

"מאוד התרגשתי להשתתף בפרויקט. לא עשיתי פילם סוואפ לפני כן מעולם, לא כל כך ידעתי למה לצפות. ברור היה לי שחלק מהעניין הוא אלמנט ההפתעה, אבל אני רגיל מאוד לשלוט בתוצאות של הצילום.

היה משהו מאוד משחרר בצילום בלי דאגה לתוצאות, לדעת שלא משנה מה אעשה התוצאה יכולה להיות פרועה לחלוטין.

כשקיבלתי את התוצאות הופתעתי לראות שהחשיפות בין שתי המצלמות לא מיושרות אחת עם השניה. זה פשוט דבר שלא הייתי רגיל לראות, אז למעשה הרבה מהתמונות מורכבות בעצם משלוש חשיפות שונות. זה היה מאוד לא צפוי והוביל לכמה צירופי מקרים מעניינים.

עבר זמן רב מאז שהחזרתי את הסרט עד שקיבלתי את התמונות, אז גם הספקתי קצת לשכוח מה צילמתי. היה אתגר מעניין לעבור על הסריקות ולהבין מה בתמונה הוא הצילום שלי ומה של השותפה שלי.

אני חושב שבעתיד אתנסה בפילם סוואפ עם עצמי כדי להבטיח שהתמונות לפחות מתיישרות אחת עם השנייה במצלמה, או שאם אעשה החלפה עם אחרים, אולי אנסה להחליף איתם מצלמות ולא רק סרט, זו יכולה להיות חוויה מעניינת כי אני מאוד אוהב לצלם במצלמות שונות."


כדי לראות עוד צילומים של אופק לחצו כאן


מעניין לראות איך אפילו כשהנושא המרכזי ששני הצלמים בחרו לצלם הוא צמחיה וטבע עדיין התקבלו צירופים מסקרנים של אור וטקסטורות.




הפרוייקט נוהל ע"י הלומוגרפרים הישראלים מאיה יעקובי ועומר קורט בחסות אינטרפוטו תל-אביב. תודה לכלל הצלמים והצלמות שלקחו חלק.

כל הזכויות שמורות ללומוגרפיה ישראל, אינטרפוטו בע"מ ולצלמים המצויינים בכתבה, ט.לח.