פילם סוואפ 2020: אביטל נתנזון ונועם שגב

לפני כחמישה חודשים התחיל להתבשל לו פרויקט חדש, מרגש ומפתיע - פרויקט הפילם סוואפ הראשון של לומוגרפיה ישראל!

הפרויקט חיבר יחד 9 צמדי צלמים וצלמות במגוון גילאים, מכל קצוות הארץ (ואפילו מעבר לים) שהחליפו ביניהם סרטי צילום בצורה אקראית, בלי לדעת בכלל עם מי הם חולקים את הצילומים שלהם.
הפרויקט יצא לדרך בתקופה מאוד לא פשוטה לתנועה, ליצירה ולפיתוח סרטים במעבדה, בחלק מהתקופה שלושת הדברים האלו היו אפילו בלתי אפשריים, אבל שום דבר לא עצר את הצלמים והצלמות שלנו. אז אולי כל התהליך לקח קצת יותר זמן מהמתוכנן, אבל אין ספק שהציפיה הארוכה לא הייתה לשווא.
אנחנו שמחים ומתרגשים מאוד לחשוף את תוצרי פרויקט הפילם-סוואפ שלנו. בכל פעם נפנה את הזרקור לאחד מצמדי הפרויקט על מנת שיהיה בשביל מה לחכות.


#1 - נועם שגב ואביטל נתנזון


אביטל, 52, גר בגילון, הגליל המערבי."אני מצלם בעיקר בפילם, אוהב להתנסות וללמוד על הכוח והיכולות שיש לצילום בפילם. אוהב לנסות מצלמות מתקופות ואיכויות שונות.פרוייקט הפילם-סוואפ קרץ לי מאוד מאחר ולמרות שזה נראה כמו פעולה אקראית אני חושב שאין כאן מקריות - חשיפות כפולות מובילות תמיד למשהו מעניין. נוצרים עולמות חדשים או שאולי מתרחשת פגישה של עולמות קיימים. תוצאות הפרויקט פשוט מדהימות."
כדי לראות עוד צילומים של אביטל לחצו כאן

נועם, 23, גר בגבעתיים.

"ביום הולדת 10 קיבלתי מצלמה חד פעמית מההורים, שם התחיל החיבור שלי לצילום. התאהבתי בפילם מהרגע הראשון.

כשהתחלתי לצלם בפילם טיפה יותר ברצינות (המצלמה של אבא) הדבר הראשון שהדליק אותי היה חשיפות כפולות. התנסיתי בזה הרבה פעמים ותמיד התלהבתי מהתוצאה. כשהבנתי שיש אופציה לעשות את זה בשיתוף עם צלם על אותו סרט רמת ההתלהבות הגיעה לשיאה.

כשקיבלתי את התוצאות לא הופתעתי יותר מדי. הרמז שקיבלתי על הסרט היה שוק פשפשים וחפצים ולכן ניסיתי לכוון לצלם דברים שאיכשהו יתאימו לזה, בראש שלי דמיינתי תקריבים של הרבה חפצים קטנים, בובות או דברים עתיקים אחרים שמוצאים בשווקים. כשראיתי את התמונות ראיתי שאביטל יצר תמונות מדהימות והחיבור יצא מטורף.

אשמח לעשות פילם סוואפ בעתיד אם יהיו לי פרטנרים לדבר."

כדי לראות עוד צילומים של נועם לחצו כאן

כיף לראות את הצילומים המשותפים של אביטל ונועם. החיבור בין השניים יצר עולם צבעוני של אובייקטים מעניינים וישנים שמשתלבים עם טיולי טבע וטיולים מסביב לעולם.



הפרוייקט נוהל ע"י הלומוגרפרים הישראלים מאיה יעקובי ועומר קורט בחסות אינטרפוטו תל-אביב. תודה לכלל הצלמים והצלמות שלקחו חלק.

© כל הזכויות שמורות ללומוגרפיה ישראל, אינטרפוטו בע"מ ולצלמים המצויינים בכתבה, ט.לח.