פילם סוואפ 2020: אבי כהן ועידו כהן

לפני כחמישה חודשים התחיל להתבשל לו פרויקט חדש, מרגש ומפתיע - פרויקט הפילם סוואפ הראשון של לומוגרפיה ישראל! הפרויקט חיבר יחד 9 צמדי צלמים וצלמות במגוון גילאים, מכל קצוות הארץ (ואפילו מעבר לים) שהחליפו ביניהם סרטי צילום בצורה אקראית, בלי לדעת בכלל עם מי הם חולקים את הצילומים שלהם.


הפרויקט יצא לדרך בתקופה מאוד לא פשוטה לתנועה, ליצירה ולפיתוח סרטים במעבדה, בחלק מהתקופה שלושת הדברים האלו היו אפילו בלתי אפשריים, אבל שום דבר לא עצר את הצלמים והצלמות שלנו.

אז אולי כל התהליך לקח קצת יותר זמן מהמתוכנן, אבל אין ספק שהציפיה הארוכה לא הייתה לשווא.


אנחנו שמחים ומתרגשים מאוד לחשוף את תוצרי פרויקט הפילם-סוואפ שלנו. בכל פעם נפנה את הזרקור לאחד מצמדי הפרויקט כדי שיהיה בשביל מה לחכות :)


#6 אבי כהן ועידו כהן



אבי, 29, מתגורר בחיפה

מצלם כ-15 שנים, מתוכן 13 בפילם. הציג במספר תערוכות והשתתף בתחרויות בארץ ובעולם.

 


"זו לא הפעם הראשונה שאני עושה פילם סוואפ ולכן לא היו לי יותר מדי ציפיות. בפילם סוואפ יש כל כך הרבה מרכיבים משפיעים בדרך כך שבאתי לפרויקט עם ראש פתוח.

בסך הכל כאשר הגיעו התוצאות שמחתי לראות שיש חלק לא קטן שצלח. הצילומים שצלחו יצאו מעניינים וטובים, מלאי רבדים. אני לא בטוח אם הייתי עושה את זה אחרת בדיעבד, אולי הייתי שם לב יותר לטקסטורות ואורות, דברים שדי בולטים בחשיפה כפולה. 

אני לא חושב שאעשה פילם-סוואפ עם עצמי, אבל בהחלט אתנסה שוב עם אנשים אחרים בארץ ובעולם, יש בזה איזו אווירת שחרור שאין בסרט אחר.  זה כמו לנגן בהרכב, אם יש פאשלה זה נופל על כולם אבל כמובן גם כיף להצליח יחדיו :)

 

הצילום הזה הוא אחד מהאהובים עלי משיתוף הפעולה. הרבדים של הדמויות ,נמל חיפה שמתגלה ברקע ושלט האין כניסה מספרים יחדיו כל כך הרבה סיפורים. זה בעיני הסיפור של הפילם-סוואפ. 

היה כיף! ומותח! תודה למארגנים ויאללה תארגנו שוב! אני חושב שיש לנו פה קהילה של צלמים נפלאים ויכולים לצאת ממש אוצרות. 

עידו, בן 23, מתגורר בבאר שבע.

מצלם 3 שנים עם Pentax k1000 וp30t.

כשהחל הפרויקט ציפיתי לצירופי מקרים משעשעים בעיקר, אבל גם קיוויתי שייצאו פשוט תמונות יפות. ניסיתי לבוא יחסית ללא ציפיות מיוחדות אלא פשוט לקבל את מה שייצא, אבל בסך הכל התוצאות ענו על הרצונות שלי.

מאוד התרגשתי כשקיבלתי את התוצאות. האמת היא שהייתי באזכרה כשקיבלתי את המייל עם הצילומים, ולך תסביר למה ברח לך "יש!" קטן בבית עלמין.

אני לא חושב שהייתי פועל אחרת. אולי אם הייתי יודע מה אבי צילם הייתי מתאים את הצילומים שלי לפיו, אבל זה לחלוטין היה פוגע בקסם בפורמט הפרויקט.

כמובן שאנסה זאת שוב, אני מאוד אוהב להתנסות בחשיפה כפולה עם עצמי. הייתי רוצה להחליף עם אנשים נוספים סרטים שלמים.

הייתה חוויה מדהימה, כן ירבו.